Sähköpropulsio

Valittavissa olevat ratkaisut sopivat kaikentyyppisille veneille. Sisämoottoreille, perämoottoreille, purjeveneen vetolaitteistolle ja purjeveneen sisämoottorin korvaavalle POD moottorille. Hybridivaihtoehto on saatavana sisämoottoreihin. Teholuokkia löytyy muutamasta sadasta watista satoihin kilowatteihin.  Riippuen venetyypistä useampi eri vaihtoehto saattaa tulla kyseeseen. 

Ota yhteyttä ja autamme valitsemaan juuri sinun veneeseesi sopiva ratkaisun.

Sähkömoottorin asentaminen olemassa olevan vetolaitteen tilalle.

Olemme onnistuneesti luoneet ratkaisun, jolla nykyinen diesel tai bensiinikäyttöinen purjevene tai moottorivene voidaan muuntaa sähkökäyttöiseksi. Tutustu ratkaisuihin ja kysy meiltä lisätietoja. Autamme mielellämme.

Tekniikka
E-TECH: n sähkömoottorit perustuvat tasavirtateknologiaan. Moottoreina käytämme harjattomia kestomagneettisynkronimoottoreita, ( BLDC). Taloudellinen, erittäin vähän huoltoa tarvitseva, hiljainen ja kompakti. Tämä moottorityyppi tarjoaa erinomaisen teho/paino suhteen.
Kestomagneettimoottorin etuja on esimerkiksi hyvä hyötysuhde myös pyöritettäessä moottoria alle nimelliskierrosnopeuden. Kestomagneettimoottorin etuna on myös, että korkea vääntömomentti on käytössä koko nopeusalueella
Moottori asennettu on meriveden kestävään ja vesitiiviiseen alumiiniseen moottorikoteloon. Tämä varmistaa pitkän käyttöiän ja vähäisen huoltotarpeen.

Seuraavien ominaisuuksien avulla voit saada hyvän kuvan E-TECH-kestomagneettisynkronimoottorin eduista verrattuna edelleen usein käytettyihin asynkronimoottoreihin.

Moottorin asennus potkuriakseliin

Jokaisessa E-TECH WG -järjestelmässä (sisämoottori) on vakiona akselikytkin, jolla moottori kytketään olemassa olevaan potkuriakseliin. Akselikytkin mitoitetaan akselikoon mukaan ja E-TECH Moottorin kiinnitys veneeseen mukautetaan olemassa olevaan moottoripukkiin. Hybridiasennuksissa sähkömoottori asennetaan olemassa olevan moottorin ja potkurin väliin.


Liitännät ja kytkennät
Moottoreiden hyötysuhteen ja luotettavuuden varmistamiseksi käytämme E-TECH moottoreissa suljettua vesi-glykoli seoksella toimivaa jäähdytyspiiriä. Jäähdyttimeksi voidaan valita joko lämmönvaihdin tai perinteinen jäähdytin. Olemassa olevaan lämmönvaihdinta tai jäähdytintä voidaan hyödyntää myös. Tällä menetelmällä asiakas säästää selvää rahaa. Sähkö- ja elektroniikkaliitännät ovat värikoodattuja, millä varmistetaan helppo ja nopea asennus


Moottorin painelaakeri
Kaikissa E-TECH moottoreissa on sisäänrakennettu kaksitoiminen painelaakeri jolla potkurista tulevat voimat saadaan eliminoitua. Tällä ratkaisulla moottorin ja moottorin runkoon tulevat rasitukset saadaan minimoitua

Lataus ja hybridikäyttö

E-TECH sähkömoottorit 4 KW tehosta ylöspäin toimivat myös generaattoreina. E-Tech hybriditeknologiaa hyödyntämällä, voidaan akkuja ladata esim. purjehduksen aikana, jolloin potkuri toimii generaattorin voimanlähteenä. Mikäli halutaan, voidaan E-Tech moottori asentaa veneen alkuperäisen bensiini tai dieselmoottorin yhteisasennuksena, jolloin saadaan toteutettua täyshybridi vene, jolla ei ole rajoituksena latausenergian saaminen. Hybridi asennuksessa voidaan hyödyntää olemassa olevia rakenteita ja varusteita kuten moottorin jäähdytyskiertoa ja lämmönvaihdinta.

Bluetooth- ohjelmointi
Järjestelmän ohjelmointi on erittäin helppoa. Yhdistä Android laitteesi Bluetoothin kautta E-Tech ohjainjärjestelmään ja voit suorittaa tarvittavat ohjelmointitehtävät kuten esimerkiksi moottorin kierrosnopeusalue ym.

Täydellinen järjestelmä
Jokainen E-Tech toimitus sisältää tarvittavat komponentit ja asennustarvikkeet (poislukien,akut ja latauslaitteen) jolla järjestelmä saadaan toimintakuntoon helposti ja vaivattomasti.
Asenna, yhdistä ja aja!

Electric Marine hoitaa myös asennuksen puolestasi avaimet käteen periaatteella!

Lisävarusteet ja tarvikkeet
Toimitamme kaikki tarvittavat varusteet kuten akut, akkulaturit, latauskaapelit, kaapeleiden jatkokappaleet, sekä potkurit.