Verkkokaupan sopimusehdot

1.1.2021 alkaen

1. YLEISTÄ

Nämä sopimusehdot koskevat Mercadorin Oy:n verkkokauppaa electricmarine.fi Toiminnasta vastaa Mercador Oy, Sorsavuorenkatu 14 A2, 00810 Helsinki Y-tunnus: 2728160-7 (Jäljempänä Mercador tai Mercador Oy)

Käyttämällä electricmarine.fi -verkkokauppaa hyväksyt nämä ehdot ja sitoudut noudattamaan niitä.

Mercador ei takaa verkkokaupan keskeytyksetöntä tai virheetöntä toimintaa ja palvelussa saattaa esiintyä katkoja esim. laitteiston huolto- tai ylläpitotoimenpiteiden vuoksi. Mercador ei vastaa verkkokaupan käyttöön liittyvistä vahingoista, ellei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu.

Mercadorilla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja julkaisemalla päivitetyt ehdot verkkokaupan sivuilla. Tutustu kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin ennen tilauksen tekemistä.

Verkkokaupasta tilaaminen edellyttää, että noudatat verkkokaupan sopimusehtoja, täytät niiden mukaiset vaatimukset ja annat itseäsi koskevat tiedot kokonaisuudessaan ja totuudenmukaisesti. Sinun tulee korjata itseäsi koskevat virheelliset tiedot viivytyksettä. Säilytä kirjautumiseen tarvittavat asiakastunnukset huolellisesti siten, että ne eivät joudu ulkopuolisten haltuun. Sinulla voi olla ainoastaan yhdet tunnukset. Mercador ei vastaa siitä, jos tietojen virheellisyyden vuoksi et saa tilaustasi, tilaus- tai toimitusvahvistusta tai muita asiakirjoja.

Henkilötietosi tallennetaan Mercadorin ylläpitämään asiakasrekisteriin.  Tarkempia tietoja henkilötietojen käsittelystä ja käytöstä voit lukea Mercadorin asiakastietojen tietosuojaselosteesta 

MERCADOR-VERKKOKAUPAN IMMATERIAALIOIKEUDET

Verkkokaupan sisältö (mukaan lukien kuvat, tekstit, tuotetiedot, tekstit, tavaramerkit, videot, logot ja taulukot) on Mercadorin ja/tai sen yhteistyökumppaneiden tekijänoikeuksien ja muiden aineettomien oikeuksien suojaamaa omaisuutta, jonka luvaton käyttö tai kopiointi on kiellettyä. Aineettomia oikeuksia koskeviin erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.

VERKKOKAUPAN MYYJÄT

Verkkokaupassa myydään tuotteita ja palveluita, joiden kuluttajansuojalain mukainen myyjä on Mercador Oy. Lisäksi verkkokaupassa voidaan myydä tuotteita ja palveluja, joiden kuluttajansuojalain mukainen myyjä on ulkopuolinen yritys.

Näissä ehdoissa Mercadoriin ja/tai ulkopuoliseen yritykseen viitataan termillä myyjä.

Tuotteella viitataan sekä verkkokaupan tuotteisiin että palveluihin.

TURVALLINEN OSTAMINEN JA KÄVIJÄSEURANTA VERKKOKAUPASSA

EVÄSTEIDEN KÄYTTÖ

Mercadorin verkkokaupassa käytetään evästeitä (myös ns. Cookie). Eväste on pieni verkkokauppa-asioinnin yhteydessä internet-selaimeen tallennettava tekstitiedosto, joka mahdollistaa verkkokaupan sivuilla vierailevien kävijöiden seurannan.

Evästeiden käyttö helpottaa yleisesti verkkokauppa-asioimista ja esimerkiksi kirjautumista sisään verkkokauppaan. Tämän lisäksi evästeiden käyttö mahdollistaa erilaisen yhdistelmätiedon laatimisen verkkokaupan asiakkaista.

Evästeiden avulla kerättävä tieto on anonyymiä, mutta tietoa on mahdollista liittää käyttäjältä saatuihin henkilötietoihin ja käyttää kohdennetun mainonnan tuottamiseen. Kohdennettu mainonta tarkoittaa esimerkiksi, että saatat nähdä äskettäin Mercadorin verkkokaupassa katselemiasi tuotteita tai niihin liittyviä muita tuotteita mainoksissa myös muilla verkkosivustoilla.

Evästeiden käyttö on turvallista, ja ne eivät vahingoita käyttäjien tietokoneita tai tiedostoja. Evästeiden käytön voi niin halutessaan kytkeä pois internet-selaimen asetuksista. Evästeiden poiskytkeminen saattaa kuitenkin vaikuttaa verkkokaupan asianmukaiseen toimintaan. Suosittelemme aina evästeiden käyttöä electricmarine.fi -verkkokaupassa parhaan verkkokauppaelämyksen vuoksi.

electricmarine.fi -sivusto hyödyntää Google Analyticsia, joka on Google Inc:n analysointityökalu. Google Analytics käyttää tekstitiedoston muodossa olevia evästeitä parantaakseen electricmarine.fi-sivuston käytön analysointia. Google lähettää ja tallentaa evästeillä tuotettua tietoa verkkosivuston käytöstäsi, mukaanlukien IP-osoitteesi, palvelimilleen eri maihin. Tietoja saatetaan käsitellä eri maassa, kuin missä itse asut. Tietoja käytetään käyttäjän asioinnin analysoimiseen, raporttien laatimiseen sivustolla tapahtuneista aktiviteeteista, sekä sellaisten palvelujen tarjoamiseen, jotka liittyvät sivuston ja internetin käyttöön.

Google voi myös välittää tietoja kolmansille osapuolille, jos lainsäädäntö edellyttää sitä tai jos kolmas osapuoli käsittelee tietoja Googlen puolesta. IP-osoitettasi ei yhdistetä muihin tietoihin, joita Googlella voi olla sinusta. Voit kieltäytyä evästeiden käytöstä estämällä niiden käytön selainasetuksissasi. Huomioi, että osa sivujen ominaisuuksista ei välttämättä toimi, jos evästeet on estetty.

Käyttämällä tätä verkkosivua hyväksyt, että Google käsittelee tietojasi tällä sivulla esitetyllä tavalla ja Googlen tietosuojakäytäntöjen mukaisesti.

Näin Google käyttää kerättyjä tietoja »

2. VERKKOKAUPASTA TILAAMINEN

Voit tilata tuotteita joko rekisteröidyttyäsi verkkokaupan asiakkaaksi tai halutessasi myös ilman rekisteröitymistä. Sinun tulee antaa rekisteröitymisen ja/tai tilauksen yhteydessä vähintään kaikki tilausta varten edellytetyt tiedot. Tuotteen saatavuus ja arvioitu toimitusaika ilmoitetaan tilauksen yhteydessä.

Vastaanotettuasi tuotteen tarkista, että lähetys on oikea ja ulkoisesti ehjä. Havaitessasi vaurion, merkitse vaurio palautuslomakkeeseen ja ilmoita vahingosta heti Mercador Oy:n asiakaspalveluun. Sinulla on 7 päivää aikaa ilmoittaa mahdollisista näkyvistä kuljetusvaurioista, minkä jälkeen tehtyjä ilmoituksia kuljetusvaurioista ei hyväksytä.

Voit tutustua tuotteisiin ja palauttaa tuotteet myyjälle 14 päivän aikana tuotteiden vastaanottamisesta.

Ennen maksusuorituksen tekemistä sinun tulee hyväksyä verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot. Painamalla tämän jälkeen Siirry maksamaan -painiketta, tilaus rekisteröidään eikä sitä voi enää muuttaa verkkokaupassa. Jos haluat tämän jälkeen perua tilauksen tai muuttaa sitä, ole hyvä ja ota yhteyttä Mercadorin asiakaspalveluun.

Lähetämme sinulle tilauksesta sähköpostiin kuitin, josta voit tarkistaa tilauksen tiedot. Tilauksen kuitti on hyvä säilyttää mahdollista myöhempää tarvetta varten.

MAKSAMINEN

Hyväksyttyjä maksutapoja Mercadorin verkkokaupassa ovat verkkomaksu, maksukortti ja lasku. Laskulla maksaminen edellyttää henkilötunnuksen ilmoittamista.

TILAUSRAJOITUKSET

Verkkokaupasta voivat tehdä ostoksia vain 18 vuotta täyttäneet henkilöt.

OIKEUS EVÄTÄ TILAUS

Mikäli jotakin tilaamaasi tuotetta ei ole saatavilla, Mercador on sinuun yhteydessä. Tarvittaessa myyjällä on oikeus perua kauppa. Joissakin tapauksissa tilattu tuote voi olla loppunut varastostamme. Tuotteen ollessa loppu, asiasta ilmoitetaan asiakkaalle sähköpostitse. Puuttuva tuote hyvitetään asiakkaalle tilauksen maksutavan mukaan.

Mikäli jonkin tuotteen kysyntä ylittää saatavilla olevien tuotteiden määrän, on Mercadorilla oikeus rajoittaa tilausmääriä siten, että mahdollisimman moni tuotteesta kiinnostunut voisi sen verkkokaupasta ostaa. Mercador on sinuun yhteydessä, mikäli tilattua määrää ei tällaisesta syystä voida toimittaa. Otathan huomioon, että verkkokaupan ostoskori ei varaa tuotteita varastosta ennen kuin tilaus on maksettu.

TOIMITUSTAVAT JA -KULUT

Tilatut tuotteet toimitetaan kotiinkuljetuksena ilmoitettuun osoitteeseen. Voit myös noutaa tilauksen Mercador Oy:n toimipisteestä, osoite Noronkierto 2A, 05810 Hyvinkää Noutotilauksellasi on 14 päivän säilytysaika. Tämän ajan umpeuduttua katsomme tilauksen peruutetuksi.

Toimituskulut maksetaan tuotteiden maksun yhteydessä.

Mikäli valitset kotiinkuljetuksen, ilmoita tilauksen yhteydessä puhelinnumero, johon toimittaja ottaa yhteyttä sopiakseen kotiinkuljetuksen ajankohdasta. Mercador Oy:n verkkokauppa toimittaa tuotteita vain Suomeen.

TUOTTEEN TOIMITTAMINEN

Tilauksen lähettämisen jälkeen tilaus siirtyy käsiteltäväksi tuotteen myyjälle joko Mercadorin tai muun myyjän logistiikkakeskukseen. Kukin myyjä vastaa omien tuotteidensa toimituksista. Poikkeavista toimitusajoista ilmoitetaan tuotetiedoissa.

Jos tilaus sisältää useampia tuotteita, pyritään varastosta löytyvät tuotteet toimittamaan samassa lähetyksessä. Poikkeuksia ovat isot kotiin kuljetettavat tuotteet (yli 35 kg), jotka kuljetetaan omina lähetyksinään. Mikäli tuote on tilapäisesti loppu tai tuotteella on poikkeava toimitusajankohta, toimitamme tuotteen jälkitoimituksena. Näet tiedon tuotteen arvioidusta toimitusajankohdasta myös verkkokaupan tuotesivulla.

Toimitamme tilauksen valitsemallasi toimitustavalla. Olemme yhteydessä sinuun, kun tilaus on noudettavissa tai kotiinkuljetuksen ajankohta sovittavissa. Myyjä pidättää oikeuden toimitustavan muutokseen.

Kotiinkuljetuspalvelu koskee vain Manner-Suomen osoitteita, joihin on kiinteä tieyhteys.

Mercador ei vastaa verkkokaupan toiminnasta riippumattomista viivästyksistä toimituksissa. Mikäli toimitus viivästyy yli 7 arkipäivää tilauksen maksuhetkestä, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

3. PALAUTUS

Mercadorille on hyvin tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi. Sinulla on 14 päivää aikaa palauttaa tuote sen vastaanottamisesta. Palauttaminen on maksutonta. Mercadorin myymät tuotteet palautetaan Mercadorille

Mikäli haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen, tee palautus ohjeiden mukaisesti ja tee uusi tilaus osoitteessa electricmarine.fi.

Lue palautusohjeet täältä.

MAKSUSUORITUKSEN PALAUTTAMINEN

Mercador palauttaa maksusuorituksesi 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen saatuaan edellyttäen, että palautus on vastaanotettu, tai olet osoittanut lähettäneesi tuotteet takaisin. Palautus suoritetaan sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt tilausta tehdessäsi. Mikäli palautat koko tilauksen, palautamme tilauksen perustoimitusmaksun. Emme palauta kotiinkuljetuksesta tai pikatoimituksesta perittyä maksua tai toimitettuihin tuotteisiin mahdollisesti liittyvien asennustöiden kuluja. Maksukorttiveloitukset palautamme samalle kortille, jolla maksu on suoritettu. Mikäli olet maksanut tilauksen verkkopankissa ja palautat tuotteita, sinulle saatetaan lähettää pankista riippuen sähköpostiviesti, jonka sisältämän linkin kautta pääset kirjautumaan omilla pankkitunnuksillasi järjestelmään, johon voit syöttää tilinumerosi maksunpalautusta varten.

Jos olet valinnut maksutavaksi laskun ja haluat palauttaa osan tuotteista, voit vähentää palautettavien tuotteiden hinnan lähetystä koskevan laskun loppusummasta. Palauttaessasi vain osan tilauksen tuotteista, sinun tulee kuitenkin maksaa toimituskulut.

Mikäli palautat koko lähetyksen, voit hävittää tilaukseen liittyvän laskun huomioiden kuitenkin, että sinun tulee maksaa mahdollinen kotiinkuljetus- ja pikatoimitusmaksu.

TAKUU JA MYYJÄN VIRHEVASTUU

Mikäli tuotteeseen liittyy valmistajan antama takuu, siitä ilmoitetaan tuotetiedoissa. Takuu ei rajoita kuluttajansuojalaissa tarkoitettua myyjän virhevastuuta. Tilauksen mukana tullut lähete toimii takuutodistuksena. Takuuseen sovelletaan tuotteen mukana tulleita takuuehtoja, joihin saattaa sisältyä rajoituksia.

Takuuaikana myyjä voi vapautua takuuajan vastuusta ainoastaan, mikäli se osoittaa, että tuotteen virheellisyys tai rikkoutuminen on aiheutunut tapaturmasta, tuotteen vääränlaisesta käsittelystä tai muusta asiakkaan vastuulla olevasta seikasta. Mikäli tuotteen virhe on aiheutunut edellä mainitusta seikasta tai ilmoitettua virhettä ei havaita tuotteessa lainkaan, myyjällä on oikeus veloittaa sinulta huollon tarkistusmaksu.

Asiakkaan tulee ilmoittaa myyjälle tuotteen virheestä kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen. Virheilmoituksen voi tehdä kuitenkin aina kahden kuukauden kuluessa siitä, kun asiakas havaitsi virheen.

ASIAKASVIESTINTÄ

Mercador lähettää rekisteröityneille asiakkailleen sekä markkinointiviestejä että asiakaspalveluviestejä sähköpostiin ja matkapuhelimeen. Sähköistä suoramarkkinointia lähetetään vain asiakkaille, jotka ovat sen etukäteen nimenomaisesti hyväksyneet. Asiakaspalveluviestit liittyvät asiakkaan tilaukseen ja toimitukseen Mercador-verkkokaupasta. Asiakaspalveluun ja tilauksiin liittyviä sähköisiä viestejä lähetetään myös siinä tapauksessa, että et ole erikseen sallinut sähköistä suoramarkkinointia. Hyväksymällä verkkokaupan sopimusehdot ja tilaamalla verkkokaupasta hyväksyt asiakaspalveluviestien lähettämisen.

Voit ilmoittaa markkinointilupiin liittyvistä muutospyynnöistäsi olemalla yhteydessä Mercador Oy:n asiakaspalveluun asiakaspalvelu@mercador.fi

MUUT EHDOT

Näihin sopimusehtoihin sekä mahdollisiin sopimusta koskeviin riitoihin asiakkaan ja Mercadorin välillä sovelletaan Suomen lakia.

ERIMIELISYYSTILANTEET

Myyjät vastaavat tuotteiden mahdollisista virheistä Suomen lain mukaisesti. Erimielisyystilanteissa voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi suosittelemme ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Kuluttajariitalautakunta voi jättää asian käsittelemättä, ellei kuluttaja ole ensin ollut yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

Voit halutessasi käynnistää riita-asian käsittelyn myös verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) kautta. ODR-foorumissa asioidessa tarvitaan tieto Mercadorin sähköpostiosoitteesta, joka on asiakaspalvelu@mercador.fi

Kuluttajaneuvonnan sivuille »

Kuluttajariitalautakunnan sivuille »

ODR-foorumin sivuille »

SELVÄT HINTAVIRHEET

Tuotteen myyjä pidättää oikeuden perua tilauksen, kun kyseessä on selvä ja olennainen hintavirhe. Tällä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi ja selvästi tuotteen tavanomaisesta hintatasosta, että keskivertokuluttajan katsottaisiin ymmärtäneen kyseessä olevan virhe. Selvänä hintavirheenä pidettäisiin esimerkiksi sitä, että tuotteen hinta on 0,00 euroa tai hintaa ei ole ollenkaan, tai jos satojen eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi on esitetty niin alhainen hinta, että sitä voidaan yleisen käsityksen mukaan pitää virheellisenä.

YLIVOIMAINEN ESTE

Mercador Oy ei vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei ole voitu välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot, häiriöt yleisissä tietoliikenneyhteyksissä, sähkökatkot sekä häiriöt postin kulussa tai rahtiliikenteessä. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kuukauden, on sekä tuotteen myyjällä että asiakkaalla oikeus purkaa kauppa ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.